Ni boljše zabave – za spomladansko popoldne, ko se zunaj že zvečeri, ali ob kavici po kosilu – kot igra s kartami. Zabava, ki zbere vso družino, je polna tekmovalnosti a hkrati skrivnega sodelovanja. Spodaj najdete nekaj zabavnih iger, ki se jih igrate s klasičnimi kartami. Ne pozabite pa tudi na Tarok, Enko, Ligretto ali Črnega Petra.

MORILEC
Iz kompleta kart vzamemo enega Jokerja, enega kralja in toliko kart s številkami, da vsak igralec, lahko dobi po eno karto (vključno s kraljem in Jokerjem).
Vsakemu igralcu razdelimo eno karto. Tisti, ki dobi kralja je policaj in mora ujeti tistega, ki ima karto Joker, morilca. Morilec na skrivaj mežika z enim očesom igralcem. To poskuša delati čim bolj diskretno, saj ga policaj ne sme ujeti, seveda pa ne ve, kdo ima karto kralja. Če morilec pomežikne nekomu, ki v roki drži karto s številko ga ubije. Ta odpre svojo karto na sredino mize in reče ”mrtev”. Igra se nadaljuje dokler policaj ne ujame morilca ali morilec ne ubije vseh igralce.
VOJNA
Potrebujemo vse karte iz kompleta (lahko tudi dveh kompletov). Joker je v tem primeru karta z najvišjo vrednostjo.
Vse karte razdelimo enakomerno med igralce. Igralci svojega kupa kart ne pogledajo. Vsak igralec za začetek odpre prvo karto iz svojega kupa na mizo. Tisti igralec, ki ima karto z največjo vrednostjo, pobere vse karte in jih spravi na dno svojega kupa. Če imata dve karti enako vrednost, potem imamo vojno. Igralca, ki imata vojno, položita dve karti iz svojega kupa na odprti karti, tako, da se ju ne vidi. Tretjo karto ponovno obrneta pravilno. Tisti, ki ima višjo karto pobere vse karte in jih da na dno svojega kupa. Igra se nadaljuje, dokler eden od igralcev ne zmaga vojne, se pravi ostane brez kart.
LAŽNIVEC
Potrebujemo vse karte iz kompleta (lahko tudi dveh kompletov).
Vse karte iz kompleta enakomerno razdelimo med igralce. Tisti, ki začne (na primer najmlajši) položi prvo karto na mizo s hrbtom navzgor (tako, da se ne vidi katera karta je) in reče na primer ”srce”. Vsi ostali morajo na ta kup polagati karte src, obrnjene s hrbtom navzgor. Ker je to igra lažnivca, seveda ni nujno, da igralci polagajo na kup prave karte. Če se enemu izmed ostalih igralcev zdi, da karta, ki jo je nekdo položil na kup ni prava, ga okliče za lažnivca. Takrat se obrne to karto. Če je karta res, na primer srce, potem ves kup kart pobere tisti, ki je drugega oklical za lažnivca. Če pa karta ni prava (je na primer pik), potem ves kup pobere lažnivec. Igra se nadaljuje, dokler nekdo ne ostane brez kart.
PUJS
Potrebujemo vse karte iz kompleta (lahko tudi dveh kompletov).
Vse karte raztegnemo v krog tako, da se jih ne vidi in na sredino pravilno obrnemo eno karto. Igralec, ki je na vrsti iz kroga vzame eno karto, ki se mora ujemate s tisto, ki je na sredini. Imeti mora enako številko ali lik. Če se karta, ki jo je potegnil ne ujema, jo zadrži v roki. Karte iz kroga pobira toliko časa, dokler se ne ujema. Nato je na vrsti drugi igralec in tako naprej. Dokler so karte v krogu, tistih, ki jih imamo v roki, ne smemo dajati na kupček. Ko kart v krogu zmanjka se igra s kartami iz roke. Če v roki ne držiš pravilne karte, pobiraš iz sredinskega kupčka, dokler ne prideš do prave. Zmaga tisti, ki ostane brez vseh kart.
OSEL
Iz kompleta kart vzamemo enega Jokerja in po štiri enake karte za vsakega igralca (na primer štiri kralje, štiri desetke, štiri fante, …).

Vsakemu igralcu razdelimo po štiri karte, tisti, ki začne jih ima pet. Joker je karta, ki je ne smemo predati naprej vsaj dva kroga. Ko prvi igralec zbere štiri enake karte, položi dlan na sredino mize. Vsi, čim hitreje, položimo svoje dlani na njegovo. Tisti, katerega dlan je zadnja dobi eno črko iz besede OSEL. Ponovno premešamo karte in nadaljujemo z igro. Ko eden izmed igralcev dobi vse črke iz besede OSEL, izgubi. Drugi igralci se spomnijo zabavno nalogo, ki jo mora izpolniti.
REMI
Potrebujemo vse karte iz dveh kompletov.
Karte premešamo, igralec na levi prevzdigne kup in pogleda tri karte v tem kupu. Če je ena izmed treh kart Joker jo zadrži zase. Prvo karto, ki jo je pogledal (če ni Joker, drugače drugo) obrne na mizo tako, da se jo vidi, preostali kup postavi na to karto, tako da se ostalih kart ne vidi. Igralec, ki karte deli, vsem razdeli po 14 kart, le tistemu na svoji desni, ki bo igro začel, da 15 kart. Cilj igre je čim prej odvreči vse karte z odprtjem in dodajanjem soigralcem. Odpiranje se lahko začne v drugem krogu. Igralec se lahko odpre na dva načina. Na mizo mora položiti vsaj tri karte, ki sestavljajo barvno lestvico, se pravi, na primer, karte križa, ki se nadaljujejo, recimo, križeva šestica, sedmica in osmica (če jih ima več lahko tudi nadaljuje) ali tris, kar pomeni trije ali štirje na primer različni kralji, dame, … Skupni seštevek kart mora biti 51. Joker nadomesti določeno karto. As, če je postavljen pred karto z vrednostjo 2 šteje 1, če je postavljen pred kraljem šteje 11. Trije asi skupaj imajo tako seštevek 33. Kralj, dama in fant imajo vrednost 10. Igralec, ki začne odvrže eno karto na kup. Naslednji igralec kupi eno karto iz zaprtega kupčka in preden zaključi eno odvrže. Karto vedno kupimo na začetku naše igre in odvržemo na koncu (samo igralec, ki začne v prvem krogu ne kupi karte). Ko se soigralci odprejo lahko tudi k njim dodajamo svoje karte (seveda, ko smo na vrsti) ampak samo v primeru, da smo tudi samo odprti. Če imamo določeno karto, ki jo je v odprtih kartah nadomestil Joker, jo zamenjamo in Jokerja vzamemo. Ko smo enkrat odprti lahko k svojim odprtim kartam še vedno dodajamo nove (takrat ni več potrebna vrednost 51). Zmaga tisti, ki se prvi znebi vseh kart, ki jih ima v roki.
BRIDGE
Potrebujemo vse karte iz dveh kompletov.
Pred vsakega igralca položimo dva kupčka po pet igralnih kart, tako, da jih ne vidimo. Ko imajo vsi igralci pred sabo dva kupčka, vsak obrne prvo karto na vsakem kupčku. Tista karta, ki je bližja asu (ali s strani kralja ali dvojke) je boljša. V roko vzamemo kupček s slabšo karto na vrhu. Ta kupček pogledamo, drugega pustimo na mizi, kot je. Igra se igra tako, da sestavljamo barvne lestvice na sredini mize. Vsak as začne svojo barvno lestvico, enkrat s smeri as, dvojka, trojka in tako naprej, drugič s smeri as, kralj, dama in tako naprej. Cilj igre je, da se čim hitreje znebimo kupčka, ki smo ga pustili na mizi. Joker nadomesti katerokoli karto. Šele, ko dodamo prvo karto kupčka, ki smo ga pustili na mizi, barvni lestvici na sredini mize, odpremo naslednjo karto. Igra se igra v smeri urinega kazalca, igralec, ki je na vrsti mora v roki držati pet kart. Če je prejšnjo rundo k barvni lestvici zložil toliko kart, da ima sedaj v roki, na primer, samo še dve karti, mora, ko je na vrsti iz sredinskega kupa kupiti tri karte. Vedno na koncu naše igre odvržemo eno karto. Če na sredino mize postavimo asa ne moremo določiti v katero smer se bo igra nadaljevala (ali z dvojko ali s kraljem). Igralec, ki ves kupček, ki ga je imel na mizi zloži k barvnim lestvicam, še vedno igra, dokler se ne znebi vseh kart v roki, s tem, da jih mora vsakič, ko je na vrsti kupiti toliko, da jih drži pet. Zmaga tisti, ki prvi ostane brez vseh kart.
DUTCH
Potrebujemo vse karte iz dveh kompletov. Izločimo vse Jokerje.
Pred vsakega igralca položimo pet kart, obrnjenih tako, da jih ne vidimo. Ostale postavimo na kupček na sredini. Duch je nekakšna mešanica igre spomina in enke. Cilj igre se je čim prej znebiti vseh petih kart, ki jih imamo na mizi. Za začetek igre vsak igralec lahko pogleda samo dve izmed svojih kart. Ko jih pogleda si vrednost kart skuša zapomniti in jih položi nazaj na mizo, tako, da jih ne vidi. Vsakič, ko si na vrsti kupiš eno karto. Če te zanima vrednost ene izmed ostalih treh kart, ki jih še nisi pogledal, lahko to, ki si jo kupil zamenjaš z eno izmed kart, ki jih imaš na mizi, tisto pa odvržeš. Če nekdo odvrže karto z enako vrednostjo, ki jo imaš v svojem kompletu, jo lahko odvržeš tudi ti, dokler naslednji igralec ne kupi karte. Če se zmotiš in odvržeš karto z napačno vrednostjo, ali pa je naslednji igralec karto že kupil, moraš kupiti eno karto in jo dodati k svojim kartam na mizi, tako, da njene vrednosti ne pogledaš. Če odvržeš damo lahko v svojem kompletu kart pogledaš poljubno karto. Če odvržeš fanta lahko zamenjaš dve karti med soigralci (na primer tako, da eno svojo karto zamenjaš s karto soigralca A, ali pa soigralcu A in B zamenjaš karti). Zmaga tisti, ki prvi ostane brez vseh kart.
Imejte se radi doma <3
Prosimo, da v trenutni situaciji k igri ne vabite prijateljev, zabavajte se skupaj v krogu družine, za domačo mizo.
Za druženje s prijatelji še pride čas <3