Časi, ko so bile ulice polne igre otrok, so zamenjali časi tehnološkega napredka, ko se otroci skorajda ne znajo več zabavati brez računalnikov, televizije in video igric. Sedaj je na vrsto prišel trenutek, da se spomnimo iger našega otroštva, za zabavo doma, na ulici pred blokom ali dvorišču pred hišo. Vklopimo malo domišljije in postanimo spet otroci!
ZEMLJO KRAST
potrebujemo kredo in manjšo palico

Na asfalt narišemo krog, imenovan zemlja, razdelimo ga na določeno število enakomerno velikih delov, odvisno od števila igralcev. Na sredini, kjer se križajo črte s katerimi smo krog razdelili, narišemo manjši krogec, imenovan luna. Vsak igralec si izbere svoj del in ime države, katero bo predstavljal. Ime države napiše v svoj del. Vsakemu igralcu pripada tudi mali kos njegove države v krogu lune. Igra se začne tako, da na sredino v lune postavimo palico, tisti, na katerega ozemlje je palica padla, začne igro. Prime palico in jo vrti nad luno, zraven govori ”Naj dobi, naj dobi, [ime države]!” Palico vrže na ozemlje izbrane države. Ostali igralci se med tem razbežijo. Igralec, ki ima v lasti določeno državo, katero je izbral napadalec, stopi na palico in zakliče ”Stop!” Vsi igralci se morajo ustaviti na mestu. Igralec, ki je pohodil palico, cilja najbližjega soigralca, med tem, pa ne sme prestopiti meje svoje države. Če ga zadane mu ukrade zemljo. Ukrade jo lahko toliko, kolikor lahko zariše neprekinjene črte s tem, da ne prestopi na tuje ozemlje. Če pa igralec, ki je pohodil palico, tistega, ki ga je ciljal ne zadane, se situacija obrne in zemljo krade tisti, katerega je palica zgrešila. Igra se konča, ko je cela zemlja v lasti enega igralca. Meja lune ne smemo ukrasti, dokler je na voljo še igralčeva država. Ko igralec izgubi celo svojo državo, se premakne na svoj del lune in igra iz tega prostora. Če je zavzet še ta del lune, igralec izgubi.
LJUBLJANA, ZAGREB, BEOGRAD
za igro ne potrebujemo pripomočkov
Za igro so potrebni vsaj trije igralci. Eden se postavi obrnjeno stran od ostalih. Vsi ostali igralci se postavijo v ravno linijo, vsaj pet metrov za igralca, ki je obrnjen stran. Igralec, ki ostalih ne vidi reče ‘‘Ljubljana, Zagreb, Beograd”, med tem igralci v liniji začno teči proti igralcu, ki je obrnjen stran. Ko igralce, izreče mesta se obrne proti ostalim igralcem. Igralci se morajo v hipu ustaviti. Če igralec, ko se obrne, vidi kateregakoli igralca, da se še vedno premika, se mora le ta vrniti na začetno črto. Ostali nadaljujejo kjer so. Ko enemu izmed igralcev uspe priti do igralca, ki je obrnjen stran, brez, da bi ta opazil njegovo premikanje, se zamenjata in igra gre od začetka.
GUMITWIST
potrebujemo gumitwist ali elastiko

Za igro so potrebni vsaj trije igralci. Dva igralca držita elastiko. Igralca, ki držita elastiko jo najprej napneta okrog gležnjev, če igralec, ki skače, ne naredi napake se stopnje igre višajo. Za igro je na voljo deset stopenj. Prva stopnja je torej okrog gležnjev, naslednja je okrog meč, nato kolen, bokov, pasu, podpazduhe, vratu, ušes, čela in zadnja nad glavo (od vratu naprej si pomagamo elastiko držati z rokami). Ko igralec, ki skače naredi napako ga zamenja drugi igralec. Zapomnimo si, pri kateri stopnji smo ostali, saj tam nadaljujemo, ko smo ponovno na vrsti.
Ideje za skakanje (iz vloga Andjela&Nadja).
SKRIVALNICE
za igro ne potrebujemo pripomočkov
Določimo mesto, kjer se miži. Eden izmed igralcev miži in na glas šteje do številke katero izberemo sami. Med tem se ostali igralci poskusijo čim bolje skriti. Ko igralec prešteje do konca, odpre oči in začne iskati ostale. Če skritega igralca najde, tekmujeta do mesta, kjer je mižal, če tja prvi pride igralec, ki išče se dotakne prostora in reče ”En, dva, tri, [ime igralca, ki ka je našel]”, če prvi pride to tega mesta igralec, ki se je skrival, reče ”En, dva, tri, zame”, ta igralec je rešen in naslednji krog on ne bo mižal. Med tem, ko igralec išče, se ostali, ki se skrivajo lahko skušajo prebiti do mesta, da se rešijo. Naslednji krog miži tisti igralec, ki je bil najden prvi, če tega igralca ni, miži ponovno tisti, ki je mižal prej.
AVIONI IN POPLAVE
za igro ne potrebujemo pripomočkov
Igralci sodelujejo z aktivacijo v igri. Eden je napovedovalec. Beseda avioni pomeni, da se morajo vsi igralci vleči na tla, beseda poplava pomeni, da morajo vsi igralci stopiti na nekaj višjega od tal, beseda potres pomeni, da se morajo igralci nečesa prijeti, beseda ogenj pa, da se morajo vsi zbrati na točno določenem mestu. Ko napovedovalec pove določeno besedo jo igralci izvršijo. Ko eden izmed igralcev naredi napačno se z napovedovalcem zamenjata.
DMV – DRŽAVA, MESTO, VAS
potrebujemo papir in svinčnik za vsakega igralca
Na vrhu papirja naredimo razpredelnico. V zaporedne stolpce vpišemo ime, priimek, žival, dmv (država, mesto ali vas), rmj (reka, morje ali jezero), rastlina, predmet (poljubno lahko dodamo še kaj drugega). Na ”ras, par, baraba, čik, bom, stop!” vsak igralec pokaže določeno število prstov. Prste med sabo seštejemo, kar nam da določeno črko abecede. Vsak igralec mora v tabelo zapisati vse zgoraj navedene zahteve, na to črko, ki je bila izbrana. Ko eden izmed igralcev dokonča začne odštevati od deset. Ko pride na nulo vsi igralci odložijo pisala in preverijo zapisano. Če je beseda podvojena vsak igralec dobi pol točke, če je pravilna in ne podvojena eno, če pa ni napisal ničesar pa nič. Igra se lahko nadaljuje na vse črke abecede.
SADJE, SADJE, VEN
potrebujemo kredo

Na asfalt narišemo pravokotnik, ki ga razdelimo na šest enakomerno velikih delov. Vsak del naj bo vsaj tako velik, da vanj lahko stopimo z obema nogama. V prvi kvadratek vpišemo besedo sadje, v drugega zelenjava, v tretjega barve, v četrtega punce, v petega fantje in v šestega živali. Igra se igra tako, da tisti, ki je na vrsti našteva določene stvari. Začne pred kvadratkom sadje. Skoči v kvadratek in še enkrat poskoči nato skoči ven. Zraven govori ‘‘sadje (prvi skok v kvadratek), sadje (ponovni poskok), ven (odskok ven)”. Nadaljuje ponovno na prvi kvadratek z dvojnim skokom in besedo sadje, nato nadaljuje na kvadratek zelenjava in naprej, vedno znova našteva nov kos sadja. Če uspe priti do konca, na kvadratku sadje ponovno izreče besedo sadje in skoči ven. Primer: Skok v prvi kvadratek označen s sadje: ”sadje (skok), sadje (skok), hruška (skok v kvadratek zelenjava), hruška (poskok), jabolko (skok v kvadratek barve), jabolko (poskok), breskev (skok v kvadratek punce), breskev (poskok), jagoda (skok v kvadratek fantje), jagoda (poskok), malina (skok v kvadratek živali), malina (poskok), sadje (skok v kvadratek sadje), sadje (poskok), ven (ven iz polja)”. Če mu uspe nadaljuje enako naprej s tem da našteva stvari, ki so napisane v nadaljnjih kvadratkih. Beseda punce pomeni naštevanje ženskih imen in beseda fantje, naštevanje moških imen. Če igralcu ne uspe priti do konca je na vrsti naslednji. Igralec, ko ponovno pride na vrsto, nadaljuje tam, kjer je končal prejšnji krog.
RAVBARJI IN ŽANDARJI
za igro ne potrebujemo pripomočkov
Določimo prostor za zapor. Odvisno od števila igralcev, enega ali dva določimo za žandarja in ostale za ravbarje. Žandar počaka, da se ravbarji poskrijejo, nato pa jih začne loviti. Ko žandar ujame ravbarja, ga pelje v zapor. Ravbarja ostali ravbarji iz zapora lahko rešijo z udarcem po roki (petko). Igra se konča, ko so vsi ravbarji v zaporu.
Imejte se radi doma <3
Prosimo, da v trenutni situaciji k igri ne vabite tujih otrok, zabavajte se skupaj v krogu družine, na domačem dvorišču.
Za druženja z vrstniki in prijatelji še pride čas <3